Conversie Optimalisatie, Meer Klanten Door Kleine Aanpassingen!

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie, voor veel mensen een onbekende term. Zonde eigenlijk, want er valt voor veel ondernemers nog winst te behalen op dit vlak! Kleine aanpassingen binnen je website die meer bezoekers om zetten in klanten? Waarom niet?

Conversie optimalisatie bestaat uit verschillende factoren, veelal kleine factoren die – wanneer zij op de juiste manier samenwerken – het gewenste resultaat leveren, namelijk: Meer conversies!

Bij conversie optimalisatie spelen we in op het onderbewustzijn van de consument en sturen de mensen als het ware richting een conversie!

Een conversie kan verschillende vormen aannemen; Een contactformulier, de aankoop van een product of bijvoorbeeld dat iemand telefonisch contact opneemt.

Dit soort acties gebeuren niet vanzelf, mensen hebben binnen een website wat sturing nodig.
Mogelijkheden om contact op te nemen moeten laagdrempelig en gemakkelijk te vinden zijn. Daar houd men nou eenmaal van!

Bij conversie optimalisatie werken we vaak aan de hand van het AIDA-Model.

Attention, Interest, Desire, Action

Attention:
De eerste stap in dit proces is de aandacht trekken van de consument, dit doen we door middel van een krachtige zin in de “hero” van de site – dit is de grote foto bovenaan de pagina – Hiermee moet in 1 oogopslag te lezen zijn wat je doet en waar je voor staat!

Interest:
Nadat we de aandacht van de consument hebben getrokken, komen we met een stukje tekst wat iemand nieuwsgierig maakt, ze raken geïnteresseerd in hetgeen dat aangeboden worden en lezen door de teksten op de homepage heen.

Desire:
Bij de 3e stap spelen we in op wat we met de eerste 2 stappen hebben bereikt, we hebben de aandacht van de consument en daarna hun interesse gewekt!

Als vervolg hierop komen we met een pakkende zin, iets uitdagends. Het doel hiervan is dat de consument wil hebben wat jij aanbiedt.

Dit is ook een mooi moment om aan te geven waarom de consument het product of dienst bij jou moet afnemen

De consument is op dit moment in het stadium dat we zijn of haar aandacht hebben, ze zijn geïnteresseerd in wat je aanbiedt en we hebben ervoor gezorgd dat diegene het van jou wil afnemen. Daarna volgt de volgende en laatste stap.

Action
Bij deze stap draait het allemaal om het laatste zetje in de goede richting, dit doen we door middel van een zin die aanzet tot actie. Dit gevolgd door een knop die de consument contact laat opnemen / een aankoop laat maken.

Dit is in een notendop wat conversie optimalisatie inhoud.
Bent u benieuwd hoe wij conversie optimalisatie effectief in kunnen zetten voor uw onderneming? Wij doen graag een gratis analyse van uw website! Neem contact met ons op via het contactformulier of de Livechat!