Conversie

Wat is “conversie”?

De definitie in de woordenlijst die wordt weergegeven in Handleidingen van “MarketingSherpa” definieert conversie als:

“Het punt waarop een ontvanger van een marketingbericht een gewenste actie uitvoert.”

Met andere woorden, betekent dit dat iemand alleen maar reageert op uw call-to-action .

Iemand ertoe brengen een e-mail te openen is een conversie. Als ze op de call-to-actionlink in die e-mail klikken, ook. Naar de bestemmingspagina gaan en een registratieformulier invullen om uw inhoud te lezen. En natuurlijk is het kopen van uw product de ultieme conversie.

Conversie QR code

Voorbeeld:

Een mogelijke klant scant een QR-code om een ​​kortingsbon te krijgen (wat hier het doel is), en dan gaan ze onmiddellijknaar het restaurant om hun gratis frietjes te krijgen met een aankoop voor een hamburger en frisdrank.

Op deze wijze trek je de consument naar de winkel – in dit geval een snackbar – met een gratis dienst of product waarna mensen automatisch geld uitgeven aan andere dingen. Op deze manier lokt u klanten die anders niet eens binnen waren gekomen toch naar uw onderneming!