Guerrilla Marketing

Guerrilla Marketing is een reclamestrategie die zich richt op goedkope, onconventionele marketingtactieken die maximale resultaten opleveren.

De oorspronkelijke term werd bedacht door Jay Conrad Levinson in zijn boek ‘Guerrilla Advertising’ uit 1984. De term guerrillamarketing werd geïnspireerd door guerrilla-oorlogsvoering, een vorm van irreguliere oorlogsvoering en heeft betrekking op de kleine tactiek strategieën die door gewapende burgers worden gebruikt. Veel van deze tactieken omvatten verrassingselementen. Net zoals guerrilla-oorlogsvoering maakt guerrilla-marketing gebruik van dezelfde soort tactieken in de marketingindustrie.

Guerrilla Marketing

Deze alternatieve advertentiestijl steunt zwaar op onconventionele marketingstrategie en fantasie. Bij Guerrilla Marketing gaat het erom de consument te verrassen, een onuitwisbare indruk te maken en een grote hoeveelheid “ophef” te creëren. Van Guerrilla-marketing wordt gezegd dat het een veel waardevoller indruk maakt bij de consument in vergelijking met meer traditionele vormen van reclame en marketing. Dit is te wijten aan het feit dat de meeste guerrilla-marketingcampagnes erop gericht zijn de consument op een persoonlijkere en meer gedenkwaardige manier te bereiken!